fredag 27. februar 2009

Fredag igjen.....!

Heisann alle sammen.Det er liv i meg:-)!
Tusen tusen takk alle sammen for at dokke tek turen inn til meg.Og dokke legg igjen så utrulegt mykje fine ord,vert litt satt ut og rørt eg av sånt!!
Jau da,eg er her:-) Som dokke kansje har lest så var oss på Bjorli på skiferie,ja å eg var på after ski :-))Men eg kom meg vel heim derfrå:o) Ivertfall så hadde oss det kjempe bra .Å der er ikkje mangel på snø nei...!! Å eg er ikkje så stor tilhenger av mange meter med snø eg da,såg fram til å komme meg heim til grøne markar.Å det gjorde oss,snøklokkene spratt ut her.MEN,så i natt og idag så kom jammen ta snøen igjen..sukk!Ja Ja...det er snart Mars:-))og enda nærmare våren..jippi!!
Eg sliter litt her enda eg med den låne pc`n..eg har ikkje fått igjen min.Så det er litt derfor det er stille her,denne pc`n er grusomt tungvint å komme seg fram på.Å da er det ikkje så kjekt å halde på med den heller.Ja å så har eg rett og slett ikkje hatt så lyst til å blogge heller,så ærleg er eg!Men eg har nytt alt dokke andre har hatt og vist fram,dokke er flink alle sammen!!
Men eg har fått div utfordringar som eg skal prøve å få vist dokke,ivertfall litt:-) Men beklager Susanne,den takutfordringa får utebli:o)håper du forstår;) Neste utfordring eg har fått er frå Trine.Der skal eg da vise litt av det som eg MÅ ha på mitt kjøkken,å det er ikkje lite.Så her kunne det ha blitt MANGE bilder:-) ........
Men det eg gjer er å koke meg ein kaffe,så traktaren er kjempeviktig for meg,så er det ei skål med frokostblanding, og krukka som frokostblandinga er i har eg kjøpt i Sverige og så vitaminar...dette er starten på dagen:-)Så kan eg godt finne på å lage ei bolledeig,å da MÅ eg ha det bakeunderlaget frå Tupperware...Her ser dokke litt div eg og sikkert andre må ha på eit kjøkken.Komfyren,mikro ovnen,kjøkkenvekt ( å den er kjempe gammal,arvegods) å stavmixeren er eit møst for meg!Å så ser dokke nok skiltet " Kiss the cook" :-)) å den lever oss opp til ja:o)
Så er det oppvasken til slutt:-) Ja eg har oppvaskmaskin ja:-))) Men når det er kun to pers.heime så kvifor ikkje vaske noko lite for hand,det går så fint!Ja å har eg fått ei utfordring frå, Maliva`s verden med bloggen http://malivasverden.blogspot.com/ om å vise eit favorittmøbel. Ja da vil eg vise mitt tv skåp:-)) Eg er så glad for å skjule tv`n...synst ikkje tv er spes fint eg da,og det har eg sett at andre og synst:-)Her er det berre å late at døra når ein er ferdig med å sjå på tv! Dette er eit Ikea skåp som var brunt når eg kjøpte det,men det vart da måla kvitt ja:o) hmhm....Men eit supert møbel! Så da sender eg utfordringa til den som måtte føle for å vise fram sitt favorittmøbel !!
Å så til det siste eg ha lyst til å dele med dokker idag.:-) Eg er ikkje av den typa som verken skryter eller syter så mykje,likar ikkje det eg.Men dette er kansje skryt..ikkje for meg.Dette er ei stor stor glede! Eg har som nokon veit gått arb.ledig i 1 år og 2 mnd,det har vore kjempe tøfft skal dokke vite! MEN no har eg fått meg jobb!!!:-))) På eit Drogeri/gåvebutikk!! JIPP! Det er "berre" 60 % stilling,MEN alt er bedre en ingen ting for meg no...Så eg er super glad! Spes i desse dager der alt alt for mange mista jobben sin! Å det var kjempe mange som søkte berre på denne jobben.Men den vart min!! Men eg føler veldigt sterkt med dei som ikkje har jobb no,stakkars folk!!Den som ikkje har prøvd å gå arb.ledig veit nok ikkje korleis dette er..sukk!Så med det vil eg ønske dokke ALLE som titter innom ei kjempe god og kosleg helg,ta vare på dokke sjølve,og alle rundt dokke!! GOD OG VARM KLEM TIL DOKKE ALLE FRÅ MEG!!! Eg ser inn til dokke oftare en dokke aner:-)))

24 kommentarer:

Emmas Verden sa...

Ser så koselig ut hos deg Randi :) Og GRATULERER med ny jobb!!!!!Så flott da :) Må du reise langt eller??
Vi drar på Bjorli idag..treng å slappe av å være litt sammen bare vi familien :) Det har vært litt mye jobbing dei siste mndene...
Blir rart uten pc(for den legge ej igjen heime)
Ha ei strålende helg i snøen ;)
Klem Anne

Hulda sa...

Gratulerer med jobb! Så bra! Er jo virkelig en plass du kommer til å trives også. Jeg har 50% jobb, kunne ikke tenkt meg mer, ikke nå iallefall når jeg har Homemade, i tillegg. Må jo få tid til alt..

Herlige foto fra kjøkkenet, så fine ting du har der. Det skapet likte jeg veldig godt. Er et slikt jeg har lyst på til stua.

Hjerterom sa...

Halla :)
Så masse fint du har på kjøkkenet ditt da !
Koselig :)
Selger sånne oppvaskstativ i butikken også ,synes de er så fine :)
Tv skapet ditt ble kjempefint,er super fornøyd med mitt jeg også,trallalei :)

Så flott at du har fått jobb da!
Det blir spennende...

Ble så skuffa da det var helt hvitt på morgenen..Håper det går ført av!!

God helg til deg og dine.

Klemmer fra meg

Mitt hvite hus sa...

Hei Randi
Kikker innom igjen jeg... så masse fint på kjøkkenet ditt..Likte veldig godt vaksestellet ditt jeg..
Fratulerer med jobb så bra...ja skjønner problemet ed arb ledg..har søkt jobb jeg også...nå jobber jeg fullt + tre kvelder i uken..ganske mye..men det går for en stund.

Ønsker deg en hyggelig helg..nydelig det siste bilde ditt var
Klem Kerstin

Elisabeths Ingeborg sa...

Nydelege bilete du hadde:)
Vi har faktisk same vekt på kjøkkenet! Føler meg til tider som den einaste som har ei slik vekt:p

Christinas låvebutikk sa...

Heia Randi! Så artig at du har fått deg en jobb som passer perfekt for deg! Dette var gledelig! Nydelig bilder av masse fint! Det blir vel mye shopping der no da?
Ha ei fin helg!
Klemmer!

Johanne si vesle interiør verd ! sa...

Hei Randi :)
..kor glad eg blir på dine vegne:):)Gratulerer såå mykje med jobben...åh kor godt det må føles for deg..og jobben høyres gøy ut :):) 60% stilling må være hærlig.

Masse koselig kjøkkenting du har og viser..Du har det veldig koselig. Likte så godt den oppvask kurven din !

Ha ei kjempefine helg vidare :)go-klem frå Johanne

Heidi-anitha sa...

Kjære Randi vennen:)

Så koselig lesning idag og vakre bilder:)Men aller først må jeg jo få gratulere deg med ny jobb! Så morro det var! Er det i Ålesund denne butikken ligger eller? Tenk så koselig å få besøke deg da, på jobb:)Kan tru du passer godt i denne butikken, gavebutikk? Som selger litt annet også eller? Ikke rart du fikk jobben vettu, så blid og god som du er:)

Utadvent og har sansen for det vakre i livet også:)
Dette syns jeg var veldig morro, og unner deg det veldig! Jeg har aldri gått ufrivillig arbeidsløs, men slutta jobben min da jeg fikk Cornelia. Sikkert ikke bare bare å gå hjemme, når man egentlig skulle ha vært på jobb, det er en helt annen ting det,- man kan bli både
rastløs ,usikker og ensom, så jeg er så glad på dine vegne!

Kan tenke meg at det drypper litt med deg hjem fra jobb også:) Jeg klarer skjelden å reise hjem fra butikken til Susanne uten noe i posen. Så mye fristende og ikke alltid det skal så mye til heller:)

Madonnaen din er så vakker med den fine rosenkransen på, og &-tegnet fra Jeanne d arc har jeg selv også. Mange vakre ting hos deg, og ikke minst var tv skapet så fint! Du har jo gjort en kjempejobb! Jeg holder på å male en diger kiste i tre jeg har fått av mamma og pappa. De har solgt sitt landsted, og har mye til overs av møbler, og jeg var så heldig som fikk et lite gammelt klaffebord og denne gamle store kista...:) Det kommer på bloggen etterhvert..:)

Ja dette ble nok en lang komentar, men sånn er det med meg. Setter jeg først igang kan jeg holde på en stund:)

Kos deg i helgen nå da Randi, og håper jeg ser deg her inne snart igjen. Lysten til å blogge kommer snart tilbake skal du se. Skal bli godt å få hjem pcen tenker jeg:)

Stooor klem fra meg i tussmørket..

Heidi-anitha. white vintage

Siren sa...

Gratulere med ny jobb, så flott da! :)Her var det mye fine kjøkkenting,har en del saker jeg også...men har ikke blitt til at alt har kommet 100 % på stell hos meg etter jul, er litt treig av meg dær :)
Tusen takk for tilbudet om å kunne kjøpe en slik boks til meg, virkelig kjempe snilt av deg! Men jeg har så mange bokser fra før av, at noen av dem til og med ikke er i bruk pga det. Håper du får en super helg!
Klem

Anonym sa...

Aller først.. kjempeklem tell dæ for aille de herlige kommntaran du legg igjen:o))

Å så..GRATULERE MED JOBB!! jo du, æ vet akkurat korsjen det e å gå arbeidsledig.. i begynnelsen e det fint men, så kjæm frustrasjon og irritasjon.. nei, det e ikkje lett.. håpe du kommer tell å trives i jobben og finn glede i det..

Oppvaskstativ e ett must!! Bare toill å sløse bort vann og strøm på småvask.. og når man har et så flott stativ, e det jo bare ei lyst:o)) Flotte bilda!!!!

Super løsning på TV`n.. æ fordrar ikkje å se den henge på veggen men kan ikkje "pakke" den inn dessverre..

Du får ha ei riktig flott helg Randi og kose dæ masse..

Masse klemma fra mæ

Fotballmamma sa...

Gratulerer med jobb! Nydelig den oppvask-tallerken-holderen! Fortsatt god helg!

moa sa...

hei, kjære randivennen!
..så hyggelig at du har fått ny jobb, gratulerer så masse..60% er jo helt perfekt, synes du ikke? jobber selv i 75%..dette blir jo spennende!
nå ble jeg glad på dine vegne, dette var velfortjent! mange vakre bilder fra deg i dag også...
ha en fortsatt fin helg, og tenk i morgen er det 1.mars, trallalla...Moaklem

Unknown sa...

Hei du kjære Randi!

Forsøkte og skrive en hilsen til deg igår. Men hele kommentaren forsvant :O(

Fø:st vil jeg GRATULERE med ny jobb! Ingen tilfeldighet at nettop DU fikk den jobben :O)
60% stilling må jo være helt perfekt! Da har du fortsatt tid og energi til og kose og stulle hjemme også. Det SAVNER jeg. Men, det har blitt bedre, har vel gått fra 150% stilling til 120% ;O).

Veldig fine bilder du viser Randi! Likte spesielt godt det siste. Den fine & tegnet fra JDL har jeg også. Er bare sååå fint!

Ønsker deg en fortsatt fin helg Randi! Kos deg med minstemann. Verdifull tid vi har nå. De vokser så fort! Det vet jo du alt om, som har voksne barn også.

Her blir det deilig mat, godis og film. Gubben er på hytte og maler. Skal prøve og bli ferdig til påske. Tenkte og bli der noen dager da.

Stor klem fra meg

Maliva`s verden sa...

Hei,så gøy at du tok utfordringen...Skjønner at det tv-skapet der er en favoritt ja....Gratulerer så masse med ny jobb også da...kan tenke meg det er en god følelse...Lykke til og fortsatt go`kveld i stova:O)Klem fra Maliva

Mia, New Room Interior sa...

Så bra du har fått jobb!! :-) Takk for så mange koselige kommentarer, du er så flink til å skrive mye og har alltid noe hyggelig å si! :-) Kremmerhusene fra Ingela håper jeg kommer helt i starten av uken nå, og da blir de lagt ut i nettbutikken min så fort som mulig.. :-) Ha en fin kveld og søndag! Klem-Mia

Photo-Me-Life sa...

Her går det så det suser. Hadde meg en så altfor kort handlerunde i dag. Jeg skulle hatt 4 timer til på meg så hadde jeg klart mer enn hva jeg gjorde. Kommer nok ett lite innlegg til i morgen med noen bilder. Jeg er trøtt om dagen, har jo gått i ett i en uke nå og over det, men jeg er glad:) Jeg legger meg med ett smil om munn...

trineb sa...

Heisann!
Heime igjen, ungane i seng, og langflat på sofaen med dataen på fanget.... Helg!
Alltid så flott heime hos dokke, berre litt misunneleg, altså!!!!!! Drøymer å få gjort noko med stil og interiør i heimen, god blanding av mange stilar hos oss. Men når det er knapt med tid og ungar "overalt", har eg innsett at slikt tar tid..
Kjem innom og sjekkar om du er på jobb neste gong eg er på fastlandet :-)

Fortsatt god helg, klem til deg og "mannen i huset"

Inspiration i vitt sa...

Hej Randi, stort grattis och stor Kram till dig för att du fått ett jobb som många skulle va elat ha, så underbart. Att gå arbetslös gör ingen människa glad.
Tv skåpet var så fint och vad skönt att gömma dessa tekniska prylar.
Kram igen/Ingela.

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hei Randi

Først tusen takk for alle koselige kommentarer !!
Jeg synes du har en kjempeflott blogg , som jeg nå følger :)

GRATTIS med ny jobb , så utrolig spennende :)) Glad på dine vegne :)

Været på Møret , ja det kjenner jeg sabla godt. Er tro det eller ei derfra ;) Men har bodd 20 år her på Sørlandet.

Ha en god uke du med , klem

moa sa...

hei kjære randivenn -
.."en halv-gammel dame" - du!!!!!
jeg tror nemlig at "vi" 40+, er kanskje de mest aktuelle kandidater til en slik jobb...Du har masse erfaring, er ferdig med svangerskap, småbarn +++.....tror nok man scorer mye der, skjønner du!! Og så er vi ikke halvgamle, men halvunge, tjihi....ha en skjønn søndag!
moaklemmer

Photo-Me-Life sa...

Jeg skjønner ingenting, prøver jo legge meg til som følger men får beskjed om at du følger som anonym...hm..merkelig...jaja, jeg følger i allefall bloggen din.

De putene ja, dem var kjempe skjønne, er det rart jeg måtte ha blå hortensia nå??

Saltet ja, klart det måtte ha en egnet plass å bo til neste gang mesterkokken kommer:)

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Ja, ein ting er sikkert. På Bjorli er det myyye snø. Veldig fint der oppe. Far til svigermor kommer derifra, så denne tanten som vi har fått spisestuemøblene fra bor der. Så dei har reist først fra Bjorli for å stå på ein låve hos svigers i Ålesund, så heilt ned til oss i Asker.

Ha ein skjønn søndagskveld
klem

Unknown sa...

Hei på deg kjære Randi!

Svarer deg her istede jeg. Den telefonen min lever litt sitt eget liv for tiden. Vil du at jeg skal sende deg eggene med en gang? Har plukket ut de jeg syns er finest til deg, kun det beste er godt nok vet du ;O)Den bitte lille hytta vår ligger ved Mesnali, ikke langt fra Sjusjøen. Tror det blir et koselig lite krypinn når vi er ferdig. Er ikke så stort, så skal nok ikke så mye til for å få det fint :O) Blir nok noen bilder derfra etterhvert.

Ønsker deg en kjempefin uke, Randi! Når begynner du i den nye jobben forresten?

Stor klem Susanne

Photo-Me-Life sa...

Innlegget er oppdattert, jeg har nå en rykende varm kaffekopp her!!!
HAHH..ler av meg selv:)