onsdag 12. august 2009

En kopp og to til..........

Jeg har så lyst til å vise dere noko av det skjøreste jeg kjøpte meg i ferien! Tenkte på ei helt spesiell bloggdame når jeg handlet desse koppene, ho søte Moa:-))

Denne store T- koppen i porselen kjøpte jeg i Gøteborg.Den er berre så nydelig .Å det som var så artigt var at den vart grundig testa før jeg fekk ta i den.Den gammle mannen bak disken sette koppen på vekta for å så plinge i koppen med en spesiell pinne.Ikke nok med det,mannen hadde hvite hanskar på seg.Trodde jammen ei stund at koppen var av gull.;))Artigt!

Er den ikke fin da:-)) Den er så stor at den kan brukes til mangt.Her brukte jeg den rips med vaniljesaus:-))Å den er nok super søt til å ha blomster i.Men den blir nok mest til pynt her! Den er rett og slett for fin og kostbar til mitt daglige bruk;))

Her er kopp nr.2 Denne og neste kopp er kjøpt i ein liten søt gammel butikk i Lidkøping.
Sjå så søt da,en hjerte kopp i en skjønn farge med roser på! Ja dere har nok skjønt hva farger og mønster jeg liker!:-))
Jeg måtte bare ha dem !



Så til siste kopp/krus! Ei nydelig,søt og praktisk T-kopp/krus:-)


Jeg har aldri sett denne artige patenten før med lokk på og sil i .....



Å jeg måtte så klart prøve:-)Dette var smart!!


Ja da har dere sett bare litt av det jeg handlet i Sverige,å ja det ble litt handel i Norge og,kommer med mer en anna dag! :-)


Til slutt idag vil jeg vise dere den søte dokka mi:) Men det som nesten er enda søtere er at den passser på min mann`s første sko,å dei er så søt! Ja passer godt til fargen på blusen;)) Fargen på skoen er orginal :)
Men jeg kan ikke fatte og forstå at han klarte å gå i de skoa,og de er sten harde:o) Ja.Ja....han har klart seg godt likevel:-)))
Så vil jeg gjerne dele dette sitat/visdomsordet med dere...

" Livet er for kort til å våkne opp og angre.Elsk de mennesker som behandler deg godt,glem de som ikke gjør det.Tro på at alt skjer av en eller anna grunn.Hvis du får en ny sjanse,så grip den med begge hender.Hvis det endrer ditt liv,så la det skje,ingen seier at livet er lett".


Så til dere alle som har vore inne på besøk til meg.Tusen Tusen takk for deres fine ord og gode helsinger,det varmer like godt hver gang..Takk!!
Så da sees vi senere!

Mange gode klemmer frå meg,


16 kommentarer:

Photo-Me-Life sa...

For noen vakre kopper du har fått tak i, artig å ha ting andre ikke har. Jeg likte dem alle sammen!!!

Laila -Karin sa...

Nydelige kopper.
Jeg er veldig svak for slike kopper , så det blir lett for mye i skapene.
Ha en fin dag.
Klem

Mitt hvite hus sa...

Så vakre kopper du har funnet.. alle var fine , den siste var evldig spesiel med lokket...

Og dokka da... kjempeskjønn.. passet perfekt til skoene....


Ønsker deg en fin dag Randi...

klem Kerstin

moa sa...

åååååå randi, du randi!
for noen skjønninger av noen kopper...ååååå, jeg ble helt betatt - disse var bare noe av det vakreste...
jeg rakk jammen meg dette fine innlegget før avreise, så herlig!
....da ønsker jeg deg nok en gang god helg - da MÅ den jo bare bli god, hihi...
1000 klemmer..

Unknown sa...

Det var mange vakre kopper på en gang :O) En veldig koslelig ting å kjøpe når man er på tur.
Gode minner vekkes hver gang du tar dem fram, og nyter en deilig kopp te... eller annet god varm drikke ;O)

Sitter i bilen på vei til København. Trådløst nettverk som fungerer i Sverige er helt topp!
Skal videre til Honning og Flora. Gleder meg :O)

Ha en flott kommende helg, Randi!

STOR klem fra meg

Emmas Verden sa...

hei du kjekke Randi som skriver så fine ord til meg ;)
nyydelige kopper..men du må huske å bruke dei..det er jo litt av stasen ;) du er verdt å drikke av så flotte kopper..flotte dame!!!

jeg har nedtelling til messa..gleder meg til å handle inn vakre varer til butikken..

håper du stikker innom neste gang du er i området..hadde ært kjekt å treffes..

varm klem til deg Randi..med ønsker om ei fin helg!!!
Anne***

Malys krok sa...

Nydelige kopper! Så skjønn den med hjerteform på kopp og fat. En slik krus, som du viser, skulle jeg gjerne kjøpt til min datter,som er samler. Ha det godt. Hilsen Margit.

Guttemamma sa...

Ååååå,Randi...ja,for det jo ikke bare Moa som elsker sånne vet du...:-)
Dette var skatter og så så utrolig morsom den med lokk og sil,aldri sett jeg heller. Kos deg med en tekopp i kveld...
klem

krinkelkroken sa...

Heisann:)
Nydelige kopper alle sammen, den øverste er fra en svensk kunstner ( husker ikke navnet i farten...) vurderte å ta de inn i butikken, men har ikke blitt enda, de er dyre og som du sier nesten for fin til å brukes;)
Var det du som kjøpte et service av meg for en god stund tilbake? Synes jeg gjenkjenner navnet:)
Den dukken din var utrolig vakker, for en skatt!
Ha en strålende helg!

Maliva`s verden sa...

Hei...satt nesten kaffen i halsen når jeg ser de vakre koppene du viser...Dån..sier nå jeg:o)
Oh for en flott byste i nydelig farge til de skoene...Koselig innlegg.Ser ut som jeg må ta meg en tur til Halden en dag også...er egentlig fra nabobyen.Go`helg til deg fra meg som gleder meg til pakken kommer.

Viola sa...

Hej Randi, vad roligt att höra av dig igen..vilka rara koppar du kommit hem med...riktiga VIOLANkoppar med rosor ser jag..och dockan ihop med barnaskorna var ju så fina..nu får vi ta och hälsa på varandra lite oftare igen så det inte går så lång tid igen, ha en skön helg ..klem fra VIOLA

Les Cotrions sa...

Oh Randy! Faboulous things you how us! Your cups are enchanting!!!
Have a nice week end and take care!
Vale

Hjerterom sa...

God morgen Randi :)

Åååå,de koppene var bare nydelige!!!
Heldig som fant slike :)

Var så søtt med de skoene til mannen din,så flott at den passet til dukken ;)

Fine ord også,greit å ta med seg!

Her skinner solen i dag gitt :)
Håper den gjør det resten av dagen,for har mye arb ute i dag...
Ha en fin fin helg da Randi

Klem Siw

MODERN COUNTRY sa...

God formiddag Randi!

Du skriver så meningsfyllt og herlig du, som bare du kan!! Blir alltid så varm og glad og føler at du må være helt spesiell :)

Takk for hilsen i bloggen! Satt på morgenen og koste meg.

Ja den koppen var nydelig, en sånn kopp som med en gang blir en favoritt. Jeg har en selv, og jeg velger alltid den når jeg skal drikke en god kopp te. Og hvis den ikke står i skapet vasker jeg den først opp.

Ha en riktig fin helg, håper solen skinner!

Varm klem
Aina

Hanna sa...

Så söta koppar.
Hanna

Anonym sa...

Hei kjære Randi:))
Så mye fint du har handlet, koppene var bare helt nydelige. I dag er det høst her nede i sør, blåser og regner.. Skulle gjerne hatt litt mer sommer, men litt seint nå, håper på en fin og varm høst. Det er stille i huset, endelig sover Marius, Stine er på leir så da har eldstemann ingen å krangle med.. Da blir det stille. Håper alt står bra til hos dere, Din kjære har vel reist på jobb igjen. Du må ha en koselig helg:)
Savner de gode og laaaange telefon santalene våre, må nok slå på tråden til deg snart:)))
Stor klem fra Anita